Benefity Walk'n'Talk

Pohyb a příroda nám mohou usnadnit zpracování emocí a myšlenek. Rozhovořit se venku a v pohybu může být přirozenějším a lehčím způsobem, oproti statickému sezení, které může podporovat úzkosti a nepříjemné pocity.

Chůze je zdrojem naší fyzické a psychické energie. Co nám nabízí a proč začít pravidelně chodit?


Pohyb a fyzické zdraví


Pohyb obecně má velký vliv na naše fyzické zdraví. K tomu, abychom byli fyzicky zdraví, nám nestačí dostatek spánku a kvalitní stravování. Je nezbytné do svého života zařadit i tělesnou aktivitu. Chůze je pravděpodobně nejpřirozenější lidský pohyb. Je to něco, co můžeme podnikat bez větší námahy, nepotřebujeme k ní žádné speciální vybavení a nemusíme si vyhrazovat moc volného času. Pokud si na procházku najdeme 30 minut denně, nebo se rozhodneme změnit některé naše zažité zvyky a nahradíme je chůzí, bude se jednat obrovské, laskavé gesto, které pro své fyzické (i psychické) zdraví uděláme. Nemusí se jednat o kompletní změnu režimu, s nutností vstávat o hodinu dřív, abychom stíhali vše, co potřebujeme. V metru nebo v domě můžeme místo eskalátorů a výtahu vyjít schody, vystoupit o jednu zastávku dříve a zbytek dojít, menší nákup přinést místo dovézt.


Jaké jsou benefity procházek na naše fyzické zdraví?

  • Zvýšení srdeční a plicní kondice.

  • Snížení rizika srdečních onemocnění a mrtvice.

  • Lepší zvládání onemocnění, jako jsou vysoký krevní tlak, vysoká hladina cholesterolu, bolest nebo ztuhlost kloubů a svalů.

  • Posílení svalů a zvýšení vytrvalosti.

  • Snížení množství tělesného tuku.

Souvisí spolu pohyb a psychické zdraví?


Ano!


Bylo prokázáno, že část mozku, která je zodpovědná za negativní myšlenky, se při kontaktu s přírodou zklidní a tím získáme více prostoru ke zpracování našich problémů.


Před několika lety, britská organizace Mind zabývající se duševním zdravím, provedla výzkum, který prokázal pozitivní vliv chůze na snížení deprese a úzkosti. V tomto výzkumu výsledky ukázaly, že po procházce 71 % respondentů cítilo menší napětí a dokonce až 90 % respondentů se cítilo sebevědoměji.


Jak působí procházky na psychické zdraví?

  • Zlepšují paměť, soustředění a myšlení.

  • Zlepšují spánek.

  • Snižují stres a úzkost.

  • Pomáhají s depresemi.

  • Posilují schopnost zvládat problémy a odolnost.

  • Pomáhají odvrátit pozornost od negativních myšlenek.

  • Vytvářejí příležitosti ke kontaktu s ostatními.



Terapie procházkou


Představa online terapie, nebo uzavřené terapeutovny může být děsivá. Terapie procházkou je bezpečnou alternativou k formám terapie, které obvykle znáte. Je vhodná pro všechny věkové kategorie, jedná se o nenáročný pohyb a tempo se vždy přizpůsobuje klientovi. Pokud byste chtěli zkusit terapii procházkou, ráda s Vámi domluvím termín.

Pojďme začít chodit!


Jakýkoli druh pohybu pomáhá snížovat úroveň stresu, deprese a úzkosti. K chůzi není potřeba tolik motivace. Když jednou začneme, pravděpodobně získáme tolik benefitů, díky kterým si budeme tento zvyk, s láskou udržovat. Protože pobyt na čerstvém vzduchu nám přinese “jen a pouze” lepší psychické zdraví a duševní pohodu. A to by šlo, ne?:)






 

Zdroje:





Nejnovější příspěvky

Zobrazit vše